Päälliköt palveluksessa

Postitettu 09.12.2016

Turun Tilikeskus-Yhtiöiden kaksi perinteistä toimistoa ovat saaneet vuoden aikana uudet vetäjät: Tilinin palveluista vastaa Jaakko Mäkiranta ja Kaarinan osaamiskeskittymää luotsaa Teija Hemling.

Kaksi asiaa nousee keskiöön, kun palvelupäälliköt pohtivat asiakkaidensa etua. Ensimmäisenä tulee tekijöiden osaaminen.

– Tilinissä on 25 päätoimista kirjanpitäjää. Tähän joukkoon mahtuu vahvoja osaajia käytännössä kaikilta toimialoita. Meiltä löytyy myös erittäin kovaa erityisosaamista esimerkiksi suurten sijoituskiinteistökokonaisuuksien taloushallinnosta, sanoo Tilinin palvelupäällikkö Jaakko Mäkiranta

– Kaarinassa on 18 taloushallinnon ammattilaista, joista neljä KLT kirjanpitäjää ja kolme PHT palkanlaskijaa, yhdellä tekijöistämme on sekä KLT että PHT. Koulutustaso, ammattiosaaminen ja halu näiden jatkuvaan kehittämiseen tekevät Kaarinan tilitoimistosta erityislaatuisen, Teija Hemling kertoo.

Konsultointia ja neuvontaa

Toinen kantava rakenne molempien toimistojen tekemisessä on henkilökohtainen palvelu. Digitaalisuus tehostaa toimintoja ja vähentää mekaanisia rutiineja, mikä säästää sekä asiakkaiden että taloushallinnon ammattilaisten aikaa.

– Kirjanpitäjän työstä yhä pienempi osuus kuluu tietojen tallentamiseen. Digitaalisuus vapauttaa kirjanpitäjän ajasta osan käytettäväksi konsultointiin ja neuvontaan, joiden tarve ei ole kadonnut minnekään, Mäkiranta selvittää.

– Sähköiset palvelut ja kirjanpidon automatisoituminen tulevat lisääntymään entisestään. Juuri näistä syistä on erityisen tärkeää, että asiakas saa henkilökohtaista palvelua ja neuvontaa kaikissa häntä ja hänen yritystään koskevissa asioissa, korostaa Hemling.

Mistä palvelupäälliköt itse innostuvat ja saavat parhaan palkintonsa työssään?

– Aivan parasta on välittää asiakkailta tullut hyvä palaute edelleen työntekijöille, hymyilee Hemling.

– Uusien asioiden oppinen. Tässä työssä sitä tapahtuu päivittäin, muotoilee puolestaan Mäkiranta.

Valokuva: Esko Keski-Oja